Khamis, 18 Ogos 2011

Kau Kerja Apa Ye?


Kadang kala masa kayuh basikal ramai-ramai setiap malam Rabu dan Jumaat, dalam kepala aku adakalanya terfikir apa kerja kawan-kawan aku sampaikan boleh pakai basikal mahal-mahal. Nak jugak bertanya, tapi biasanya boleh terlupa nak tanya. Ye lah, masa kayuh laju-laju bukannya boleh ingat apa sangat.

Kadang-kadang ada jugak yang tanya aku kerja apa. Jadi, aku pun boleh simpulkan bahawa apa yang aku fikirkan tentang diorang, diorang pun fikirkan benda yang sama kat aku. Dengan ini, aku mengambil kesempatan untuk mengetengahkan perkara tersebut di sini.

Dah lama sangat aku mengidam wheel set Reynolds tu.

Ok lah, kepada mereka yang ingin tahu apa yang aku kerjakan sepanjang 5 hari seminggu, aku adalah seorang Pereka Multimedia di Agensi Pengiklanan. Kerjanya, buat web dan multimedia.

Diharapkan jawapan yang aku berikan tadi tentang pekerjaan aku terjawab sudah.

Seiring dengan bidang aku iaitu pengiklanan, aku ada satu minat iaitu menonton iklan. Terutamanya iklan-iklan dari Thailand. Pada aku iklan diorang ni tak bosan dan penuh dengan emosional.

Iklan diorang ni kalau sedih, memang sedih sangat. Dah tak serupa macam iklan. Apa, korang tak percaya? Korang tengok lah sendiri kat bawah ni:


Ada lagi... Yang ni lagi best:


Kalau lawak, lawak sangat.


Ada banyak sebenarnya kat Youtube. Kalau korang nak tengok lagi, korang cari sendiri. Aku percaya, korang jugak akan jatuh cinta dengan iklan-iklan buatan Thailand ni.

Oh ye, sebut tentang Thailand, seminggu selepas Hari Raya Aidilfitri ni aku akan ke Bangkok untuk bercuti. Biar aku rasa sendiri pengalaman sejauh mana lawa lawak dan emosionalnya orang Thailand ni. Sawadikapppp!

Ok lah, di waktu petang-petang sebegini diharapkan pembaca blog ini terhibur dengan iklan yang aku hidangkan tadi.

Salam Sukan!

PS: Aku harap dapat habiskan siri cerita London aku sebelum Hari Raya yang bakal menjelang tiba. Lepas raya, bolehlah aku bercerita pula tentang apa yang ada di kota Bangkok.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...