Selasa, 6 September 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri


Di sini aku mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri dan Maaf Zahir Batin kepada pembaca-pembaca blog ini. Hari ini sudah hari yang ke-8 kita beraya. Maknanya, kita masih lagi ada 22 hari untuk beraya sakan sehabis daya.

Di pagi Aidilfitri - Masjid Tanah Hitam, Chemor.

Pada Hari Raya pertama dan ke-dua, aku hanya luangkan masa untuk makan, makan dan makan. Hari Raya yang ke-tiga aku berada di Ayer Tawar, Perak dan disebelah petangnya aku mengambil kesempatan untuk berlari sejauh 7.85 km yang mengambil masa selama 1 jam. Agak sengsara jugak le masa lari - mungkin angkara lemang, ketupat, rendang, lontong dan nasik impit.

Masih di pagi Aidilfitri - Ini baru acara pembukaan!

Minggu pertama Aidilfitri aku hanya sempat membuat 2 aktiviti sahaja iaitu sekali berlari dan sekali berbasikal yang merangkumi 66 km.


Daily Mile - Rekod peribadi aku di DailyMile.com.

Begitulah serba sedikit aktiviti aku minggu pertama di Hari Raya...

Aku ada beberapa hari sebenarnya untuk Putrajaya Night Marathon 2011 anjuran Bank Simpanan Nasional pada 5 Oktober 2011.



Seperti biasa, acaranya adalah 5k, 10k, Half Marathon dan Full Marathon. Aku berani ambik 10k sahaja. Nak ambik Full Marathon, keberanian masih belum mencukupi. Bukan kerja senang beb - Silap haribulan, tali kasut pun boleh putus.

Setakat ni alhamdulillah, aku tak ada masalah untuk 10k. Bukanlah nak eksyen dengan kederat yang Allah bagi kat aku. Tapi, aku perlukan sedikit yang lebih mencabar - Half Marathon. Sekarang ni aku sedang buat latihan untuk ke arah itu dengan menggunakan khidmat nasihat Nike+.

Orang lain mungkin tak ada masalah untuk tamatkan Half Marathon. Tapi, aku ada sedikit masalah untuk berlari lebih dari 10k kerana kaki aku akan mula rasa sakit apabila larian aku mula mencecah 11 km.

Tapi, tak apa - Ini baru dinamakan CABARAN! Tak ada cabaran, tak adalah benda aku nak cerita kat korang semua.

PS: Khamis hadapan, aku akan ke Bangkok selama empat hari. Jadi, aku cuba kemaskinikan sekerap mungkin sebelum aku ke sana.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...