Khamis, 25 Oktober 2012

PROMOSI Di2 Ultegra di Rodalink Putrajaya


Hari ini ada berita baik untuk anda semua. Berita yang bakal saya hebahkan ini juga tiada di mana-mana siaran tv tempatan mahupun Berita Harian, Harakah Daily, Malaysiakini, Tamil Nesan Sunday atau pun Sin Chew Daily.

Ini tentang promosi Upgrade Kit Shimano Di2 Ultegra di Rodalink Putrajaya:


Shimano Ultegra Di2 Upgrade Kit.

Rodalink Putrajaya di Presint Diplomatik.

Siapa yang mahu menaik taraf groupset basikal roadbike anda kepada Di2 Ultegra bolehlah ke Rodalink Putrajaya sekarang kerana set menaik taraf Ultegra Di2 ini hanya terhad kepada 10 unit sahaja.


Oh ye, kit ini tidak termasuk crank set, brake, chain dan cassette.

Sediakan wang sebanyak   RM3750   dan terus ke Rodalink sekarang juga:


Lihat peta Rodalink Putrajaya dalam versi yang lebih besar.

Kalau tak sempat keluar duit kat ASB, pakai je kad kredit Visa atau Mastercard.

Kalau tak ada kad kredit, pinjam dulu kat awek atau isteri anda. Inilah masanya mereka mahu membuktikan kasih sayang mereka kepada anda!

PS: Selamat Hari Raya KORBAN! Klik sini untuk baca sampai habis...

Rabu, 24 Oktober 2012

Para Pahlawan Basikal Beraksi di LEKAS


Powerman makin hampir — hanya tinggal 11 hari je lagi. Sesungguhnya aku rasa sangat teruja. Pada masa yang sama, aku juga rasa macam nak jual je race kit aku tu kat orang yang lebih memerlukan.

Tapi, mustahil aku nak jual race kit aku tu. Mana mungkin aku boleh lepaskan acara yang berprestij ni macam tu je. Lagipun acara ini akan diadakan di Putrajaya — tempat tinggal aku. Rugilah kalau aku buat-buat terlajak tidur di hari Powerman sedang berlangsung!

Okey, lupakan sementara tentang Powerman. Pos kali ini mari kita sedikit santai.

Ahad lepas, seramai 9 orang Pahlawan Basikal menyahut cabaran 127 km ke Ampangan 2, Negeri Sembilan melalui lebuhraya LEKAS:

Inilah para Pahlawan Basikal sedang beraksi di LEKAS.

Kelajuan sekitar 32 - 40 km/j ini melewati beberapa daerah sekitar Bangi, Kajang dan Negeri Sembilan. Laluan kali ini kami semua memilih untuk memasuki lebuhraya LEKAS. Ini kerana lebuh raya ini jalannya agak rolling dan ada di antara bukit-bukitnya agak tinggi dan panjang.

Baru masuk lebuhraya LEKAS dalam mood yang santai.
(Gambar hak milik Fadzil)

Terutamanya bukit Setul yang jauhnya adalah 4 km. Inilah pertama kali aku mendaki bukit Setul dan pada permulaannya kelajuan 22 km/j menurun menjadi 18 km/j.

Aksi selepas menanggung azap mendaki bukit Setul.

Lebuhraya LEKAS ni memang banyak bukit. Kalau bersembang dengan orang memang bunyinya macam seronok. Tapi, waktu kayuh sedang mendaki tu rasa macam nak tahan teksi je terus balik rumah.

Disebabkan gelaran 'Pahlawan' yang kami semua pikul, perjalanan harus diteruskan.

Berhenti sekejap dan berbincang laluan mana untuk sarapan
di kedai mamak.

Kami semua tiba di Ampangan 2, Negeri Sembilan dalam sekitar jam 10:25 pagi. Kononnya nak singgah kedai mamak untuk berehat, tapi yang ada hanya Petronas Ampangan 2:

Petronas Ampangan 2, Negeri Sembilan.

Merasa jugak le berkelah kat Petronas.
(Gambar hak milik Fadzil)

Setelah makan waffle cokelat bercampur jem kacang dan mengisi semula botol air yang kosong, kami semua pulang menuju ke arah Putrajaya dengan melalui lebuhraya LEKAS juga.

Ketika pulang, di tengah perjalanan hujan mula turun. Agak lebat jugak le. Walaupun hujan dan disebabkan hari sudah pun agak lewat, kami semua teruskan perjalanan meredah hujan dan selamat tiba di Presint Diplomatik pada jam 1:30 tengahari.

Mengikut meter aku, 127.26 km.

Secara keseluruhannya, kayuhan kali ini agak menarik. Aku tak pasti mengapa ianya menarik. Mungkin kepala-kepala yang ikut kayuh kali ini rata-ratanya tidak membawa sekali masalah peribadi, hutang kad kredit atau fahaman politik yang berbeza.

Kayuhan tanpa membawa masalah daripada rumah dan pejabat membuatkan kayuhan kita menjadi seronok dan bertenaga.

PS: Lepas Powerman baru sambung balik kayuhan jarak jauh. Sekarang ni sibuk berlari siang malam. Lajunya tak jugak.
Klik sini untuk baca sampai habis...

Isnin, 8 Oktober 2012

Tingkatkan Kelajuan Dengan Kasut Glycerin 10


Sebenarnya, aku hampir menyiapkan pos terbaru aku tentang kasut Brooks yang aku baru beli pada 20/9/2012 lepas. Ntah macam mana aku ter-cut cerita yang aku taip kat notepad dan ter-copy kerja lain pada masa yang sama dan mengakibatkan cerita yang aku taip tadi hilang dalam sekelip mata.

Ini sangat mengecewakan aku. Bukan senang nak taip balik... Nak atau tidak, aku mahu juga menceritakan perihal kasut Brooks Glycerin 10 kat korang semua.

Pada 3 minggu lepas waktu makan tengahari, aku sempat ke butik Brooks di The Curve, Mutiara Damansara dengan rakan pejabat aku untuk membeli kasut lari yang baru. Ini adalah semata-mata persediaan Powerman bakal menjelang nanti.

Kasut yang aku nak adalah jenama Brooks model Glycerin 10 yang harganya RM529.00:

Brooks model Glycerin 10.

Lebih menarik lagi, mana-mana cawangan Brooks di malaysia sedang menjalankan kempen
  Go Green   waktu itu dan ini membolehkan pelanggan mendapatkan diskaun RM150 bagi setiap pembelian.

Kempen Go Green oleh Brooks.

Tetapi dengan syarat, kena bawak kasut yang dah tak pakai ketika membeli kasut Brooks yang baru. Aku tak ada kasut yang dah pakai. Tak kan aku nak tukarkan kasut lari Mizuno aku yang masih lagi elok kondisinya.

Jadi, untuk menjayakan kempen   Go Green   ini, aku pun ambik le selipar yang sering aku pakai ketika hendak ke masjid solat Jumaat:

Memang buruk giler. Malu jugak nak tunjuk kat orang nanti.

...dengan harapan bolehlah aku mendapatkan diskaun RM150 tersebut.

Ketika di butik Brooks tersebut, agak malu jugak le aku nak tunjukkan selipar aku ni. Jadi aku pun terus ke kaunter untuk bertanyakan kasut yang aku inginkan, iaitu model Glycerin 10.

Sembang punya sembang dengan orang yang jaga kaunter tu, dia cakap ada baiknya aku jadi Brooks Member untuk dapatkan diskaun lebih dari RM150. Ini kerana aku boleh dapatkan diskaun 30% ke atas kasut Glycerin 10 yang aku nak itu. Ini bermaksud diskaun yang bakal aku terima adalah sebanyak RM158.70.

Kalau aku tukarkan selipar buruk aku tu, aku cuma dapat diskaun RM150 je. Baik aku jadi Brooks Member. Lagipun, tak adalah aku menanggung malu mendedahkan selipar buruk aku kepada umum.

Setelah mencuba beberapa saiz bagi model Glycerin 10, aku pun mengambil keputusan untuk mengambil saiz 8.5. Setelah diskaun, harga yang perlu aku bayar adalah RM370.30.

Glyserin 10 dari pandangan sisi.

Bahagian tapaknya ada gel.

Bayangkan daripada harga kasut RM529.00 dapat dengan harga RM370.30!

Malam itu jugak aku mencuba sejauh 6 km dan apa yang aku boleh katakan kasut ini memberikan aku momentum ketika berlari dan mendaki bukit. Jauh bezanya jika nak dibandingkan kasut Mizuno aku tu.

Cuma, kaki aku ada sedikit sakit. Ini mungkin kasut baru keadaannya masih lagi keras dan agak statik permukaan tapaknya.

Sehingga kini, sudah 8 kali aku belasah dan semakin hari aku rasa kasut ini semakin okey. Tak ada sakit-sakit kaki bila buat 10 km ke atas.

Proses peralihan hidup yang lebih baik sedang bermula.

Ketika para pembaca blog ini sedang membaca pos terbaru aku ini, kempen   Go Green   oleh Brooks Malaysia sudah pun tamat. Maka, kepada mereka yang teruja dengan cerita aku tentang diskaun RM150 tersebut janganlah bersedih hati. Daftar je Brooks Member dan dapatkan diskaun 30%.

Tak payah pening-pening kepala fikir nak bawak kasut terpakai ke butik Brooks di The Curve Mutiara Damansara untuk dapatkan diskaun.

PS: Kepada sesiapa yang mahu beli kasut lari Brooks, sila minta nasihat daripada penjaga butik tersebut. Minta imbas tapak kaki anda untuk dapatkan kasut yang sesuai.
Klik sini untuk baca sampai habis...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...