Rabu, 14 Mac 2018

Semangat Baru 2018


Kehadapan Tuan, Puan, Cik, Adik, Abang, Puan Sri, Tan Sri, serta tidak dilupakan juga Orang Kaya Kaya Laksamana Raja Mahkota Dato' Laksamana semoga anda semua sihat wal afiat hendaknya.

Aku kembali semula di tahun 2018 yang penuh ceria seadanya; dengan membawa semangat baru untuk meneruskan kehidupan yang berbaki ini sebaik mungkin.

Tinggal kenangan...

Sebenarnya aku sekarang ini sedang berusaha keras untuk mendapatkan sebuah basikal berkuasa tinggi yang baru. Memandang harganya juga agak keras juga (sesetengahnya harga cekik darah sehingga bersamaan harga sebuah jet pejuang buatan Rusia) membuatkan kerja aku menjadi sedikit sukar.

Dengan ada duit tunai sebanyak RM6,000 basikal apalah yang aku boleh dapat. Basikal lipat yang bagus pun RM6,050. Itu pun tak cukup lagi RM50... Kalau iya pun duit aku cukup lagi RM50, takkanlah aku nak berlumba di Putrajaya guna basikal lipat. Musnahlah reputasi aku...

Jadi, impian untuk memiliki sebuah basikal lumba berkarbonat penuh yang baru akan menjadi sedikit lambat daripada perancangan aku. Jangka selewat-lewatnya mungkin hujung tahun; bulan Oktober atau November.

Sambil menunggu basikal baru, ada juga aku berlari di treadmill. Tapi macam biasalah, mula-mula je bersemangat. Bila masuk bulan ke-dua mulalah cari alasan... penatlah... esoklah... hari dah lewat malamlah...

Eh, biasalah tu... Simtom ni bukan aku seorang je yang kena, even Marco Polo pun pernah kena.

Aku fikir dengan adanya basikal macam dulu-dulu mampu membuatkan berat badan aku sekarang ini daripada 69 kg menurun ke 58 kg. Maka lemak-lemak akan terhapus tanpa sedar dan dapat mengurangkan beban untuk terus berlari. Alah, macam dulu-dulu... Lepas berbasikal aku terus sambung lari di treadmill. Macam orang gila...

Kadang-kala jadi orang gila pun bagus juga. Orang tak berani cakap lebih-lebih dengan kita. Kalau ada yang lebih-lebih dengan kita, apa susah, ajak je berlumba basikal. Paling koman pun, ajak lumba lari.

Cuma satu je aku berharap, bila sudah ada basikal lumba berprestasi tinggi nanti aku tidak mudah lupa diri; jangan pula menggatal isi borang dalam talian 'Powerman Malaysia 2019'. Cukuplah dua kali aku buat benda tu.

Tapi kalau untuk Century Ride, insya-Allah aku boleh turut serta. Alah, 160 km je pun... Bukannya macam Powerman. Sudahlah lepas lari 10 km kena kayuh basikal 64 km pulak. Lepas kayuh kena lari balik lagi 10 km. Ah, lecehlah.

Okeylah. Nanti aku sudah berjaya dapatkan basikal baru, aku akan sambung cerita dalam blog ini. Jangan tunggu sebab lambat lagi...

PS: Sekiranya anda masih setia membaca pos-pos aku sehingga saat ini, aku ucapkan terima kasih banyak-banyak. Tanpa saya, siapalah anda.

PPS: Eh, silap... Tanpa anda, siapalah saya.
Klik sini untuk baca sampai habis...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...