Mukasurat

Rabu, 30 Januari 2019

Apa Ada Dalam Poket Jersi Aku?


Kali terakhir aku kayuh basikal adalah pada Isnin minggu lepas. Sekarang ni dah lebih seminggu aku tak kayuh. Risau jugak kalau-kalau aku mula kayuh balik kaki aku akan kekejangan tahap 4.
Kalau waktu kerja memang aku payah nak kayuh sebab aku akan sampai rumah lewat malam. Melainkan hari jumaat sebab esoknya cuti. Jadi semangat nak kayuhnya agak tinggi.

Dalam waktu rehat sebegini, aku terfikir mahu membuat video untuk berkongsi tip-tip tentang basikal. Sebagai pembukanya aku buatkan satu video tentang perkongsian tips dan letakkannya di channel Youtube aku.

Kepada yang berbasikal pasti terlintas di fikiran  apa yang ada dalam poket belakang teman-teman sekayuh kita waktu itu. Kepada yang tidak punyai basikal pula mungkin terfikir benda yang sama jugak. Kadangkala poketnya hingga terjojol punyalah dasyat  tak tahu apa benda yang dibawanya sekali waktu sedang kayuh basikal.

Jadi, dengan inisiatif yang tidak seberapa ini aku pun dengan rajinnya buatlah satu video. Harapan aku agar tiada sesiapa pun akan berterusan mempersoalkan pasal kandungan poket para cyclists.

Kalau ada yang masih bertanya, korang beri sahaja pautan video aku ini. Iyalah, kalau sepuluh orang tanya, letih jugak nak menjawab. Tapi, dengan adanya video aku ini aku harap beban korang akan berkurangan.

Letih kalau asyik menjawab benda yang sama. Perdana Menteri Jepun pun boleh fedap kalau asyik cakap benda yang sama.

Meh jemput tengok video aku kat bawah ni. Semoga perkongsian aku kali ini ada manfaatnya:



PS: Kalau korang nak dapat update video-video aku cepat, silalah ke channel Youtube aku di https://tinyurl.com/y6u2oe2j. Aku biasa aku muat naik video terkini terus ke Youtube sebelum menulis dan pos dalam blog ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...